7 Temmuz 2014 Pazartesi

Bu Hafta Biraz Farklılık Olsun...

Merhabalar Sevgili var olup olmadığınızı bilemediğim okuyucularım;

Bu sefer ki yazımda "Bu hafta stajda neler yaptık?" konusu hakkında bir yazı yazmamaya ve bu hafta yaptıklarımızın bir sır olarak kalmasına karar verdim :)) Tabi ki sır olarak kalmayacak ve birlikte staj yaptığımız arkadaşlarımın kişisel bloglarından veya ortak staj blogumuzdan bu hafta yapılanlar ulaşabileceksiniz.    

"Biyoinformatik" alanının ilgimi çekmeye başlamasıyla birlikte kendimi bu alanla alakalı araştırmalar içinde bulmuş oldum. Bu araştırmalar sonucunda da bu alanda ilerlemek için yapmam gerekenler hakkında fikir sahibi olabildim. Bu fikir sahibi olma sürecimde de gördüğüm şey Türkiye'de bu konuyla alakalı pek yüksek lisans programı ve olan programlardaki hocaların çalışma alanlarının benim açımdan çok ilgi çekici olmamasıydı. Bu durum beni üzdü mü peki? Hayır. Çünkü aynı dönemlerde başlayan Barselona ve Kuzey Avrupa ülkeleri hayranlığımda beni buralarda biyoinformatik alanındaki yüksek lisans programlarını incelemeye itti. Bu inceleme sonucunda da Barselona'daki "Pompeu Fabra Üniversitesi'nin Sağlık Bilimleri için Biyoinformatik" programı çok ilgimi çekti. Bu durumun en önemli sebebi önceden Barselona'da bulunduğumda görmüş olduğum ve keşke burda çalışsam diye düşündüğüm Berselona Biyomedikal Araştırma Merkezi'nin bu üniversiteye bağlı bir kurum olması oldu. 

Pompeu Fabra Üniversitesi'nin Sağlık Bilimleri için Biyoinformatik yüksek lisansını hedef olarak belirlemiş olmamın sonrasında, bu bölümün hocaları ve çalışma alanlarını incelediğimde de çalışma alanları ilgimi çeken kafamda üç hoca belirlemiş oldum. Bu stajın sonunda da elde edeceğim bilgi birikiminin, Skype görüşmeleri sayesinde öğrendiğim taktiklerin ve gerçek anlamda bu alanda mutlu olacağımdan emin olmamın etkisiyle artık belirlediğim bu hedefe daha rahat ulaşabileceğime inancım arttı.
Artık bana hedefime ulaşmam için İspanyolcamı geliştirmek, biyoinformatik alanında daha fazla şey öğrenmek ve başvuru için gerekli olan bütün ögeleri bir bir tamamlamaya çalışmak düşer. Bekleyelim ve görelim beni hedefime giden yolda neler bekliyor olacak.


Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder