14 Haziran 2014 Cumartesi

Başlangıç

Merhabalar;

Öncelikle kendimi tanıtarak başlamam Blog yazma macerama sanırım en güzeli olacak. Ben Mehmet Emre Sümer ama Mehmet ismini pek tercih etmediğimi başlangıçta bir not olarak belirteyim. Emre şu ana kadar neler yaptı ve neler yapmak istiyor bundan bahsedelim biraz da. Ben 5 Şubat 1990 tarihinde Sarıkamış'ta doğmuşum ve sonrasında ise 2 aylıkken İstanbul'a taşınmışız. İlkokul ve ortaokul eğitimimi İstanbul'da tamamladım ve lise için Ankara'ya gittim. Liseyi Hasan Ali Yücel Anadolu Öğretmen Lisesi'nde okudum. 4 yıllık lise maceramdan sonra İstanbul'a dönmeyi dört gözle bekliyordum ve istediğim gibi de oldu; Koç Üniversite'si Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünü kazandım. İstanbul'a dönmenin, TOEFL sınavının zorluğundan ve rahatlamanın etkisinden olacak sanırım hazırlık sürecini biraz uzun yaşadım. Sonrasında da gelsin zorlu bir üniversite hayatı. Evet üniversite boyunca dersler açısından baya zorlandım; bir yandan her şeyin çok ezbere dayalı olması, bir yandan her şeyin İngilizce olması ve tabii ki de bitmek bilmeyen ödevler, quizler, deney raporları ve projeler... Durum böyle olunca da daha sayısal olan ve daha somut sonuçlara daha kısa sürede ulaşabileceğime inandığım Biyoinformatik alanına yönelmeye karar verdim ve bu alanda uzmanlaşmaya biraz kendi çabalarım, biraz da okulda aldığım derslerle başladım. Eee yıl oldu 2014 ve Emre üniversiteden mezun oldu. Sonrasında da Avrupa'da bu alanda mastera gitmeden önce Türkiye'de neler yapabilirim bu konuda araştırmalarım sonucunda AG Biyoinformatik adında bir şirketle karşılaştım ve şirketin sitesine girdiğimde eğitim kısmını görünce şirket ile iletişime geçip Ahmet Raşit Hoca ile tanıştım. Ahmet Hoca da bu yaz dönemi için Kayseri Erciyes Üniveristesi'ne bağlı Genkök Genom ve Kök Hücre Merkezi ile ortaklaşa bir staj programı yürüteceklerinden ve ilgilenirsem başvurabileceğimden bahsetti. Bunun üstüne bana çok şey katacağına inandığım biyoinformatik staj programına başvurdum ve kabul aldım. 6 kişi ve Ahmet Hoca'dan oluşan bir ekip olarak 9 Haziran'da staj dönemine başladık. Ben de bugünden itibaren biyoinformatik alanında uzmanlaşma hedefimin 1. katı olarak gördüğüm bu stajımın haftalık özetlerini ve biyoinformatik ile alakalı başka yazıları burada yazmaya başlayarak bende bloggerlar alemine giriş yapıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder